vorheriges Dokument
nächstes Dokument

BGBl II 106/2019

BUNDESGESETZBLATT

FÜR DIE REPUBLIK ÖSTERREICH

106. Verordnung: Telekom-Zuordnungsverordnung 2019 - TK-ZV 2019

106. Verordnung des Vorsitzenden des Vorstandes der Telekom Austria Aktiengesellschaft über die Zuordnung von Verwendungen der gemäß § 17 Abs. 1 und 1a Poststrukturgesetz (PTSG), BGBl. Nr. 201/1996, in der Fassung des Bundesgesetzes BGBl. I Nr. 60/2018, der Telekom Austria Aktiengesellschaft oder einem diesen Gesetzesbestimmungen unterliegenden Tochterunternehmen zugewiesenen Beamten zu Verwendungs- und Dienstzulagengruppen (Telekom-Zuordnungsverordnung 2019 - TK-ZV 2019)

Auf Basis des § 229 Abs. 3 Beamten-Dienstrechtsgesetz 1979 und des § 17a Abs. 3 Poststrukturgesetz 1996, beide in der jeweils geltenden Fassung, wird verordnet:

Zuordnung der Funktionen und Verwendungen

§ 1. Die für Beamte, die der Telekom Austria AG oder einem ihrer Tochterunternehmen gemäß § 17 PTSG zur Dienstleistung zugewiesen sind, in Betracht kommenden Funktionen und Verwendungen werden folgenden Verwendungs- und Dienstzulagengruppen zugeordnet:

lfd. Nr.

PT

DZ

Verwendung

1

1

S

DR von Network, Field Force, Information Technology und ICT Services

2

1

S

DR von Residential Sales

3

1

S

Leiter nachgeordnete Personalämter

4

1

S

DR Legal

5

1

S

DR von Accounting & Investment Management oder Controlling

6

1

S

DR von Supply Chain Management

7

1

S

DR von Customer Service & Sales, Customer Value Mgmt. oder Smal Business Sales

8

1

S

DR Account Mgmt., Corporate Account Mgmt., Key Account Mgmt. oder Public Sector & Healtcare

9

1

S

DR von Wholesale, Residential Marketing, Corporate Portfolio- & Project Mgmt, und Transformation & Marketing Communication

10

1

1

HO Internal Audit

11

1

1

HO Network Operation, Network Infrastructure, Network Tactical Planning und Network Strategic Planning

12

1

1

HO Personalamtsagenden, Arbeits- und Dienstrecht

13

1

2

HO Network Connectivity Services oder Production & Performance Control

14

1

2

HO Technical Competence Center, Operation Support oder Regionale Leitung in Field Force

15

1

2

HO in ICT Services ausgenommen Transformation & Development

16

1

2

HO in Information Technology ausgenommen Consumer Solutions, Corporate Solutions oder Enterprise Solutions

17

1

2

HO Controlling

18

1

2

HO Customer Support Center oder Digital Channels

19

1

2

HO Enterprise Marketing, Sales Delivery & Development oder Solution Sales

20

1

2

HO in Commercial Area Mgmt. oder Regulatory & Europan Affairs

21

1

2

HO in Legal

22

1

2

HO Personalentwicklung, Operations, Servicekom oder Business Partner in HR

23

1

2

HO Business Intelligence Competence Center

24

1

3

Programmanager Master Pro

25

1

3

Master Pro in zentraler Funktion für Arbeits- und Dienstrecht

26

1

3

Legal Generalist Master Pro

27

2

S

HO External Communications

28

2

S

HO Taxes, Financial Accounting, Accounts & Processes

29

2

S

HO Consumer Solutions, Corporate Solutions oder Enterprise Solutions

30

2

S

HO Transformation & Development oder Strategic Projects & Quality Management

31

2

S

HO Customer Interaction oder Channel Strategy & Planning

32

2

S

HO Device Management

33

2

S

HO Internal Communications oder HO Gesundheitsmanagement

34

2

1

GL in Network ausgenommen Technische Sachverständige, Coordination Office, Transition Mgmt. und Logistics

35

2

1

GL Billing Operation, Ordering, Fullfilment Operation, Online & Shops, Quality Mgmt., Operation Service Mgmt., und Offering & Ordering

36

2

1

GL in ICTS ausgenommen ITSM Tools, Performance & Development, Solution Architecture, B2B und Storage & Backup Services

37

2

1

GL in Field Force

38

2

1

GL in Controlling

39

2

1

GL von Logistic Operation oder Material Supply Chain

40

2

1

GL BI Analytics sowie BI Information Governance in Business Intelligence Competence Center

41

2

1

GL in Customer Service & Sales ausgenommen Operatives Partnermgmt., Operative Steuerung und Project Support

42

2

1

GL Sales & Retention oder Telesales in Small Business Sales mit Ausnahme der Gruppe Sales Support Mgmt. in Small Business Sales

43

2

1

GL Billing Backoffice, Business Ordering Backoffice und Sales & Service Backoffice

44

2

1

GL Regional Sales oder Area Sales Manager

45

2

1

GL Infrastrucure

46

2

1

GL Corporate Account Management oder Public Sector & Healtcare

47

2

1

GL ICT Design oder ICT Sales

48

2

1

GL Customer Delivery Coordination oder Customer Project Management

49

2

1

Internal Audit Expert Senior

50

2

1

Technical Expert Senior bei GL, Krisenmanager oder Information Security

51

2

1

Projekt- oder Programmanagement Expert Senior

52

2

1

Solution Architect Expert Senior oder Domain Architect Expert Senior

53

2

1

Business Consultant Analyst oder Enterprise Architect Expert Senior

54

2

1

Purchasing Generalist Expert Senior oder Strategische Einkäufer Expert Senior

55

2

1

Data Scientist Expert Senior

56

2

1

Process Manager Expert Senior & Business Process Improvement Expert Senior

57

2

1

Controller Expert Senior

58

2

1

Account Manager Public Sector & Health Care Expert Senior

59

2

1

Corporate Account Manager Expert Senior

60

2

1

ICT Sales (Solution Sales) Expert Senior

61

2

1

Produkt Manager Expert Senior

62

2

1

Solution Business Development Manager Expert Senior

63

2

1

Key Account Manager Expert Senior

64

2

1

Legal Generalist Expert Senior

65

2

1

Business Partner Expert Senior

66

2

2

GL Partner & Logistik Mgmt., Customer Projects, Payphone Mgmt., Financial & Business Control und Complaint & Support

67

2

2

GL ITSM Tools, Performance & Development, Solution Architecture, B2B und Storage & Backup Services

68

2

2

GL Delivery Services, Change Mgmt., Transformation, Enterprise Architectur und Wholsale

69

2

2

GL Service Integration, Planning Systems, Operating System Support und Multimedia

70

2

2

GL Technische Sachverständige, Coordination Office, Transition Mgmt. und Logistics

71

2

2

GL BI Fasttrack sowie BI Service Commercial/Technology/Financial in Business Intelligence Competence Center

72

2

2

GL Competence Center oder Service & Fullfilment

73

2

2

GL Operatives Partnermgmt., Operative Steuerung und Project Support

74

2

2

GL Sales Ordering & Billing Experts oder Robotics & Innovation Center

75

2

2

GL in Enterprise Marketing

76

2

2

GL Key Account Management oder Account Management

77

2

2

GL von ICT Support Fast Lane oder ICT Support

78

2

2

GL von Bid & Offer Management oder Performance & Financial Management

79

2

2

GL von Customer Project Billing oder Business Systems & Processes

80

2

2

GL in Corporate Portfolio & Projektmanagement

81

2

2

GL von Commercial Area Management

82

2

2

Business Service & Business Architect Expert Pro

83

2

2

ICT Designer Expert Pro

84

2

3

TL in Network, ICT Services oder Information Technology

85

2

3

TL in Field Force Meßtechnik Teams

86

2

3

TL in Customer Project Management, Customer Delivery Management oder Customer Project Billing

87

2

3

GL Sales Support Management

88

2

3

Paralegal Generalist Expert

89

2

3

Controller Expert

90

2

3

Internal Audit Expert

91

2

3

External Communications

92

2

3

Network Engineer Expert (RFM) bei GL im TEC Bereich

93

2

3

Technical Expert oder Business Service Manager im TEC Bereich

94

2

3

Projektmanager Expert

95

2

3

Solution ArchitectExpert, Domain Architect Expert oder IT Trainer Expert

96

2

3

Business Consultant Analyst oder Enterprise Architect Expert

97

2

3

Domain Architect Expert, Solution Designer Expert oder Delivery Lead Expert

98

2

3

Billing Application & Operation Expert

99

2

3

Kommunikationsmanager Expert

100

2

3

Financial- oder Business Analyst Expert

101

2

3

Vertrags- und Finanz Expert

102

2

3

Technical Expert im TEC Bereich

103

2

3

Technical Designer Expert oder Qualitätsmanagement Expert im TEC Bereich

104

2

3

Beschwerdemanager Expert oder Partnermanager Expert

105

2

3

Engineering Expert in Technical Competence Center

106

2

3

Process Manager Expert oder Business Process Improvement Expert

107

2

3

Purchasing Generalist & Strategische Einkäufer Expert

108

2

3

Business Service Expert & Business Systems Expert oder Data Analyst & Data Architect Expert

109

2

3

Business Data Engineer Expert oder Business Business Consultant Expert

110

2

3

Projektmanager Expert, Reporting Designer Expert oder Process Manager Expert

111

2

3

A1 Premium Shop Manager

112

2

3

Account Manager Cooperation

113

2

3

Key Account Manager Expert

114

2

3

Customer Delivery Manager Expert

115

2

3

ICT Designer Expert

116

2

3

Produkt Manager Expert

117

2

3

Bid Manager Expert

118

2

3

Customer Project Manager Expert

119

2

3

Projekt Manager Expert

120

2

3

Presales Solution Designer Expert

121

2

3

Markt Analysten Expert oder Data Science Expert

122

2

3

Implementation Manager Expert

123

2

3

Billing Expert

124

2

3

Roaming Manager Expert

125

2

3

Presales Partner Manager Expert

126

2

3

Projektmanagement oder Productmanagement Expert

127

2

3

Generalist Expert für Arbeits- und Dienstrecht

128

2

3

Arbeitssicherheit oder Gesundheitsmedizin Expert

129

2

3

Internal Communications

130

2

3

Business Partner Expert

131

3

1

TL in Field Force Regionen Business Teams, Technical Competence Center oder Dispatching Teams

132

3

1

TL von After Sales in Logistics

133

3

1

TL in Small Business Sales, Customer Service & Sales oder in Customer Support Center

134

3

1

TL in Residential Sales

135

3

1

A1 Shop Manager

136

3

1

Planner Cable Specialist Senior oder Engineering Specialist Senior im TEC Bereich

137

3

1

Specialist Senior mit internationaler Ausrichtung im TEC Bereich

138

3

1

Technical Designer Expert oder Test- und Qualitätsmanager Specialist Senior

139

3

1

Partnermanager oder Payphone Specialist Senior

140

3

1

Performancemanager Specialist Senior

141

3

1

Meßspezialist in Construction Teams

142

3

1

Technical Support Specialist Senior im Technical Competence Center

143

3

1

Projektmanager Specialist Senior

144

3

1

Business Service & Business Systems Specialist Senior oder Governace Specialist Senior

145

3

1

Account Manager Geoseller

146

3

1

Account Manager Specialist Senior

147

3

1

Customer Delivery Manager Specialist Senior

148

3

1

ICT Support Specialist Senior

149

3

1

Produkt Manager Specialist Senior

150

3

1

Projekt & Prozessmanager Specialist Senior

151

3

1

Markt Analysten Specialist Senior oder Data Science Specialist Senior

152

3

1

Key Account Manager Specialist Senior

153

3

1

Presales Partner Manager Specialist Senior

154

3

2

Technical Support Specialist Pro in Technical Competence Center oder Servicetechniker Specialist Pro in Business Teams

155

3

2

Business Analyst oder Enterprise Architect Specialist Pro

156

3

2

Billing Application & Operation Specialist Pro

157

3

2

Power Engineering Specialist Pro

158

3

2

Planner Cable Specialist Pro oder Engineering Specialist Pro im TEC Bereich

159

3

2

Technical Specialist Pro ohne internationale Ausrichtung im TEC Bereich

160

3

2

Projektmanagement oder Partnermanagement Support Specialist Pro

161

3

2

Beschwerdemanager Specialist Pro

162

3

2

Broadcasting Specialist Pro im TEC Bereich

163

3

2

Dispatcher Specialist Pro

164

3

2

Netzdoku Specialist Pro im TEC Bereich

165

3

2

Technical Engineer Specialist Pro

166

3

2

Logistic Specialist Senior

167

3

2

Reporting Specialist Pro

168

3

2

Special Complaints Specialist bzw. Teamcoach

169

3

2

Billing Specialist Pro

170

3

2

Sales Coach

171

3

2

Account Manager Specialist Pro in Indirect Sales

172

3

2

A1 Shop Deputy Manager Specialist Pro

173

3

2

Territory Account Manager Specialist Pro

174

3

2

Customer Delivery Manager Specialist Pro oder Offer Manager Specialist Pro

175

3

2

Ordering Manager Specialist Pro

176

3

2

Billing oder Settlement Specialist Pro

177

3

2

Generalist Specialist Pro für Arbeits- und Dienstrecht oder Strategie- und Personalentwicklung

178

3

2

Business Partner Specialist Pro

179

3

2

Administrative Assistenz LTMA mit überwiegend fachlichen Aufgaben

180

3

2

Arbeitssicherheit oder Gesundheitsmedizin Spezialist Pro

181

4

-

TL in Field Force Regionen, Residental und Construction Teams, ausgenommen Meßtechnik Teams

182

4

-

Planner Network Specialist, Egineering Specialist oder Technical Specialist im TEC Bereich

183

4

-

Radio Access Network Specialist im TEC Bereich

184

4

-

Servicetechniker Specialist in Business Teams

185

4

-

Partnermanagement Support Specialist

186

4

-

Technical Support Specialist im TEC Bereich

187

4

-

Planner Cable Specialist im TEC Bereich

188

4

-

Arbeitsvorbereitung / Planer TASL Specialist

189

4

-

Power Engineering Specialist oder Maintenance Specialist mit Klimatechnik

190

4

-

Dispatcher Spezialist

191

4

-

Projektmanager Specialist

192

4

-

Technical Engineer Specialist

193

4

-

Meßtechniker in Construction Teams

194

4

-

CAD und Netzdatenmanager Specialist im TEC Bereich

195

4

-

Leitungsassistenz oder Assistenz mit überwiegend fachlichen Aufgaben

196

4

-

Reporting Specialist

197

4

-

Operativer Purchaser Specialist

198

4

-

Fulfillment, Material Manager, Order Manager oder Disponent Specialist

199

4

-

Technical Service Specialist

200

4

-

Special Complaints Specialist oder Cross Media Specialist

201

4

-

Billing Consultant Specialist oder Abrechnung Specialist

202

4

-

Backoffice Specialist

203

4

-

A1 Shop B2B Consultant Specialist

204

4

-

Technical Assistance Specialist

205

4

-

Telesales Outbound Specialist und Telesales Specialist

206

4

-

Quality Coach Specialist

207

4

-

Customer Delivery Manager Specialist

208

4

-

ICT Support Specialist

209

4

-

Sales Assistant oder Assistenz mit überwiegend fachlichen Aufgaben

210

4

-

Inside Sales Support Specialist

211

4

-

Produkt Manager Specialist

212

4

-

Projektmanager Specialist

213

4

-

Ordering Manager Specialist

214

4

-

Sales Assistant mit überwiegend fachlichen Aufgaben

215

5

A

Power Engineering Qualified oder Maintenance Qualified

216

5

A

Servicetechniker Qualified in BUS Teams oder Technical Support Qualified

217

5

A

Schaltwart oder Arbeitsvorbereiter Qualified

218

5

A

SL Consultant Second Level Qualified

219

5

A

A1 Shop Consultant Qualified

220

5

-

Planner Network Advanced im Bereich TEC

221

5

-

Quality Assurance Support oder Technical Advanced im TEC Bereich

222

5

-

Servicetechniker Advanced in RES oder BUS Team oder Fachmonteur mit Lagertätigkeit

223

5

-

CAD und Netzdatenmanager Advanced im TEC Bereich

224

5

-

Projektassistent Kabelfehler in Construction Teams

225

5

-

Technical Engineer Advanced im TEC Bereich

226

5

-

Support mit fachlichen Komponenten

227

5

-

Serviceline Consultant Advanced

228

5

-

Special Complaints Advanced oder Cross Media Advanced

229

5

-

Serviceline Administrator Advanced

230

5

-

Billing MA Abrechnung Advanced

231

5

-

Video Conference Service MA Advanced

232

5

-

Sales Assistant oder Sales Support mit fachlichen Komponenten

233

5

-

Support mit fachlichen Komponenten

234

6

-

Support ohne fachliche Komponenten

235

6

-

Technician Basic oder Technical Power Engineering in Network

236

6

-

Servicetechniker Basic oder Fachmonteur Basic im TEC Bereich

237

6

-

Administrativer Support ohne fachliche Komponenten

238

6

-

Lagerlogistiker, Lager- und Transportarbeiter Basic

239

6

-

Serviceline Consultant Junior

240

6

-

Administrativer Support ohne fachliche Komponenten

241

242

7

8

-

-

Berufskraftfahrer

Mitarbeiter Directory Service Entry

Abkürzungsverzeichnis

§ 2. Die in dieser Verordnung verwendeten Abkürzungen haben folgende Bedeutung:

Anm.

Anmerkung

A1

A1 Telekom Austria AG

BI

Business Intelligence

B2B

Business to Business

CAD

Computer-Aided Designer

DR

Director

GL

Gruppenleiter/in

HO

Head of / Leiter/in von

HR

Human Resources (Vorstandsbereich/Unit)

ICTS

Information Communication Technology Service

ITSM

IT Service Management Software

TASL

Teilnehmer Anschlussleitung

TEC

Technology Bereich

TL

Teamleiter/in

Schlussbestimmungen

§ 3. Diese Verordnung tritt mit 1. April 2019 in Kraft.

Arnoldner

Lizenziert vom RIS (ris.bka.gv.at - CC BY 4.0 DEED)